Imanel - 2009-12-02 14:26:07

Korzystając z okazji, że pracę nad Dragons of Shadow i uruchomieniem go jeszcze trwają postanowiliśmy uchylić Wam rąbek tajemnicy dotyczący zmian.


Po pierwsze i najważniejsze zyskaliśmy nowy serwer, trzeba dodać, że bardzo szybki serwer (średni czas ładowania strony wynosi 0.1 sekundy). Po drugie zyskaliśmy domenę .pl i tylko przez nią będzie możliwe łączenie się z grą.

Co do zmian w samej grze:
Usunęliśmy niepotrzebne skrypty jak Cmentarz, Kronikę, urzędy Kata, Kronikarza, zmodyfikowaliśmy trochę menu w grze, które było dość zaśmiecone, teraz wygląda troszkę przejrzyściej. Usunęliśmy także "Własne linki" - dane z DB pokazywały, że na przestrzeniu kilku ostatnich er, były strasznie rzadko używane. Zmodyfikowaliśmy stopkę gry. Usunęliśmy dawno nieaktualny link który prowadzi do strony głównej Vallheru Engine. Nastąpiły ogólne poprawki jeżeli chodzi o wydajność gry, skasowaliśmy niepotrzebne pliki z serwera FTP. Zmiana kodowania z ISO-8859-2 na UTF-8.


Ogólnie jesteśmy w stanie stwierdzić, że DoS idzie w jak najlepszym kierunku rozwojowym :)



Cobyście nie narzekali na brak informacji dotyczących nowej ery...


Najważniejsza zmiana - zostanie zmieniona nazwa krainy. Tak. Dragons of Shadow zmieni swą markę. Na jaką? Tego już dowiecie się w weekend, gdyż nowa domena związana jest z nazwą krainy.
Nastąpi zmiana forum. Na lepsze, szybsze i co najważniejsze - znajdujące się na naszym własnym serwerze.
Zmiany graficzne - prawdopodobnie nowy layout, a przynajmniej zmodyfikowany aktualny.
Kilka zmian jeżeli chodzi o opisy lokacji - Arena Walk, Zbrojmistrz, Płatnerz, etc.
Spore zmiany jeżeli chodzi o gospodarkę:
- zmniejszone zostaną liczby expa/złota zdobywanego poprzez arenę walk, nieznaczne zwiększenie statystyk potworów
- prawdopodobnie usuniemy kilka ras
- balans ras które pozostaną (zmiana AP, treningów)
- kopalnie kupowane za złoto, a nie jak do tej pory mithril
- zmiany jeżeli chodzi o ekwipunek (zmiana nazw przedmiotów, cen, wymagań poziomowych)
- optymalizacja kodu
- zmiana kodowania haseł z MD5 na SHA-1 (większe bezpieczeństwo dla Waszych haseł)
- zabezpieczenie się przed podwójnymi kontami - skrypt opierający się na cookies (będzie możliwe 1 konto z 1 IP)


Lista może ulec zmianie ;)

Kamys - 2009-12-02 18:17:39

Dobra napisze tu bo nie widzie tematu (być może jestem ślepa)

Co do ras

Jestem za usunięciem ras połowicznych - w końcu jak ktoś gra pół khajjiota to wybiera rase pełnego khajjita i gra połówkę. Dodadkowo pół elf bardzo niewiele różni się od elfa pod względem skili... Z pół orkiem może trochę słabiej, ale myśle że jak ktoś weźmie orka bądź człeka to nie ma sprawy.

Niozłek, hobbit i gnom - zostawiłabym tylko jednego z nich, a mianowicie niziołka.

Mroczniak, Chiana - zostawiłabym bo to rasy autorskie, typowe tylko i wyłącznie dla DoS, poza tym sa raczej popularne

Rasy specjalne - zostawić

Jaszczuroczłek, serpenta - to dwie równe rasy, uważam że lepiej nie usuwać jednej, i robić z niej drugiej  bo to nie pasuje... Jaszczur - wojownik, barbarzyńca zaś seprenta to dyplomata i oszust. Myślę że lepiej było by przesunąć jaszczura do ras specjalnych

Co tam jeszcze jest ?

Człowiek, elf - chciałabym kiedyś zmienić nazwy na autorskie i trochę przerobić.

Nieumarli - zostawić jak są, ev wrzucić do specjalnych... nie każdy umie i powinien odgrywać nuemalaka, zaś Ci niekiedy są czasem potrzebni i użyteczni, dlatego bym z nich nie rezygnowała.

Chyba wszytko ?

Cyna - 2009-12-02 19:37:59

Kamys napisał:

Myślę że lepiej było by przesunąć jaszczura do ras specjalnych

aghw.... ale chyba Maćkowi dasz tą rase? Że tak na off top sobie pozwolę ^^

A co do tematu. Wzmianka o rasach jest a co z klasami? Bo niektóre klasy też są rzadko używane (gladiator na przykład). Mój taki pomysł (nie wiem czy to odpowiedni temat do tego, ale jest to luźna propozycja póki co) aby zrobić redukcje klas jak na grze gdzie Kamys i Dia siekają noobków czy jak to tam zostało określone. Mianowicie zrobienia z 5 klas a potem wybór profesji. Np. klasa mag: profesje do wyboru: elementalista, kapłan, szaman, nekromanta, itd. Chociaż wtedy by trzeba było nad tym głębiej pomyśleć. Dlatego ta propozycje umieściłem tu a nie w Pomysłach.

- zmniejszone zostaną liczby expa/złota zdobywanego poprzez arenę walk, nieznaczne zwiększenie statystyk potworów

Czyli jednocześnie mechanika stanie się trudniejsza? Albo przynajmniej bardziej mozolna... No trudno. Tylko wtedy ery chyba muszą być dłuższe. Bo załóżmy nekromanta chcący bezpośrednio wyssać energię witalną z ofiary. Widomo, że jest to czar z wyższej półki i potrzeba na niego więcej inta. Ale jeśli zarabia się miej expa i złota a potworki jednocześnie są silniejsze to trzeba na to dłuższego czasu. Może, że zostaną obniżone koszta umiejętności fizycznych (dalekie skakanie, akrobacje itp.) oraz magiczne. Albo po prostu nie będzie można miotać piorunami a zadowolić się iskierkami (no może lekka przesada tego porównania). Wiadomoczego ten problem dotyczy i prosiłbym o odpowiedź na niego ;)


EDIT: Dobrze, że Iz mi przypomniał o gnomach. Popieram jego zdanie. Hobbity są nieużywalne w DoSie i można by je usunąć. Jednak nom i Niziołek wg. mnie jaką jedynie wspólny wzrost. Gnomy - wynalazcy i również magowie, niziołki - złodziejaszki a nawet skrytobójcy ;)

Izdurbal - 2009-12-02 19:39:13

Cóż, osobiście zawsze lubiłem to iż na DoS było sporo ras. Dawało to dużą dowolność w wyborze, jednakże skoro aż tak obciąża to serwer można zrezygnować z najmniej znaczących...

Jeśli chodzi o gnomy, niziołki i hobbitów to powiem szczerze iż od dawna jestem za pozbyciem się tych ostatnich. Niziołek i hobbit to bowiem rasy niezwykle bliźniacze a do tego hobbit to nazwa wymyślona przez Tolkiena i nigdzie wcześniej nie istniejąca. Gnomy natomiast osobiście darzę sporą sympatią i uważam za rasę jak najbardziej przydatną na grze.

Jeśli chodzi o zespolenie jaszczuroludzi i serpentów to uznaje to za pomysł kompletnie nieudany. To zupełnie tak jak by zrobić klasę "Barbarzyńca-mag"... innymi słowy kompletna pomyłka. Jeśli komuś wydaje się iż owe  gatunki są do siebie podobne, niech przeczyta opis. Szybko dojdzie do wniosku, że różnica jest równie znacząca jak ta pomiędzy elfami i orkami.

Twierdzę też iż naszym obowiązkiem jest pozostawienie na grze ras czysto autorskich (czyt. Chiana, Serpensimilis, mroczniak) w końcu właśnie one odróżniają DoS najbardziej. Proponuję również by do każdego z opisów tych ras dodać przypis iż rasa jest własnością DoS i kopiowanie jest zabronione.

Człowiek, krasnolud i elf są rasami obowiązkowymi na każdej grze tego typu. Uważam iż DoS nie obył by się bez nich.

W sumie trudno tutaj usunąć rasy.. przynajmniej wg mnie. Licze na czyjś dobry pomysł... xP

Imanel - 2009-12-02 20:04:30

@Cyna - tak mechanika stanie się trudniejsza. Będziemy wymagać od Was większego czasu poświęconego mechanice. Pamietajmy o tym, że mechanika w pewnym sensie oddziałuje na klimat. Wszelkie sesje, pojedynki, eventy odbywają się w zasadzie w oparciu o cechy mechaniczne. Wydaje mi się, że utrudnienie mechaniki spowoduje także większą ciekawość jeżeli chodzi o klimat.


@Izdu - pomysł wykluczenia ras obejmuje w chwili obecnej tylko i wyłącznie połówki, hobbita oraz w moim prywatnym odczuciu Jaszczurek i Serpenów. Wyglądowo są bardzo podobne. Możliwe, że czegoś nie doczytałem w opisie ;).

Dialeisham Imatusai - 2009-12-02 20:16:00

Gnom, niziołek, elf, człowiek, krasnolud, ork to kanon fantasy moim skromnym zdaniem.
Rasy połowiczne nie są potrzebne. Uważam, że w ogóle mieszanie się ras jest dziwne, bo to przecież różne gatunki, ale cóż kto by się przejmował biologią... xD
Rasy autorskie mogą zostać, różnorodność jest dobra. O ile, niektóre klasy można zamienić na profesje to tutaj raczej nie da się czegoś takiego wprowadzić [elf - podrasy - mroczniak, chiana? pfffff]. Hobbita można wywalić. Mnie drażni wampir. Można by go zesłowiańszczyć. Zrobić jednym słowem tradycyjnego wąpierza, który będzie miał więcej wspólnego z bestią niż człowiekiem.
Żeby było przejrzyście i miło dla nowych. Tzw. kanon umieścić na górze listy, potem autorskie, potem jakoś odkolorowane te specjalne. Nieumarłych typu szkielet/zombie zostawić w normalnych i na górę listy, resztę do specjalnych.
Klasy magiczne zamienić na profesje maga, klasy walczące na profesje woja. Można by zrobić jeszcze klase kapłana i profesje do niego typu paladyn, mnich, teolog [duży zasób wiedzy, mało umiejętności bitewnych] etc. No i złodzieja jeszcze trza uwzględnić.


Imanel na boga! Serpenci to bogowie seksu, a Jaszczury to dwu metrowe kupy mięcha! XDDDD

Kamys - 2009-12-02 20:20:08

Imek i Cyna XD - co do ras mamy pomysł (ja i iz ) któy może bardzo uprościć mechanikę a bardzo rozbudować fabułę, ale to też rozpisze jak już rozegrzamy się teraz w wikkdend.

Iz - w sumie fakt w dos jest to piekne że mozna grac co sie chce.. bo jet tego duzo

Imek - w sumie jaszczurka i węża troche dzieli =x... jaszczur - wielki \barczasty wojownik beserker zaś serpenta - wątły dyplom, oszust =x... O ile mnie pamieć nie myli xD

Wiem że znajomy co pisał seprentów wzorował się na Orochimaru z naruto... I w sumie to był pierwszy seprnta na grze (próbował go odegrać... PRÓBOWAŁXD) http://nikki-kineko.deviantart.com/art/ … u-97614149

Joffrey - 2009-12-03 11:05:16

Zamieszczam to w tym temacie bo nie uważam to za wielki błąd ani zmiana tego nie będzie jakąś wielką rewolucją: Khajit znakomicie posługuje się sztyletami, rzutkami i innym orężem do 20cm długości i 25g wagi -
próbowałem znaleźć jakiś oręż (szczególnie sztylet), który mógłby odpowiadać temu opisowi - niestety okazał nim się zwykły patyczek (nikt chyba nie chce odgrywać Riddicka):D Wiem, że może się czepiam, bo może jest to literówka (miało być pewnie 250g), ale uważam, że taki świetny akrobata ważący tylko te 50kg nie powinien mieć problemów z operowaniem i posługiwaniem się lekkimi mieczami - rapiery, krótkie i wąskie szable (waga ok. 1,5 - 2 kg), bo skoro potrafi unieść ciężar własnego ciała - stanie na rękach, chociażby. Powinien radzić sobie też ze zwykłymi drągami (ok. 1,5 kg - tylko nie żelaznym ewentualnie ze wstawkami stalowymi na końcach co nieznacznie tylko zwiększa ciężar broni) albo posługiwać się kamą. Taka jest moja propozycja, ale sam "wstręt do argumentów ciężkich" nie jest złym pomysłem - to dobry balans gry.

Cyna - 2009-12-03 17:19:24

Dialeisham Imatusai napisał:

Imanel na boga! Serpenci to bogowie seksu, a Jaszczury to dwu metrowe kupy mięcha! XDDDD

Zauważam w tym jakąś ironię :P

Imanel napisał:

pomysł wykluczenia ras obejmuje w chwili obecnej tylko i wyłącznie połówki, hobbita oraz w moim prywatnym odczuciu Jaszczurek i Serpenów. Wyglądowo są bardzo podobne. Możliwe, że czegoś nie doczytałem w opisie .

Łeh to doczytaj :P. Toż to herezja, żeby usuwać gadzie rasy. One dodają smaku grze. Wg. mnie nimi najlepiej się wywołuje burdy oraz wewnętrzny konflikt oby ras również może dodać koloru. Bo kto zaatakuje jak wielki jaszczur, który walczy dla zabay, ale honoru, ablo kto sprowokuje lepiej niż sukinsynowski (za przeproszeniem) wąż? Zresztą nie ma jaszczurów/srpensów = nie ma sert = nie ma złej bogini, która karze zabijać wyznawcom = nudaaa...

Nie wiem nie niektórzy mają do tych ras. Jak dla mnie bardzo są przydatne

2. Kolega nade mną dobrze prawi. Sporo jest dziwnych umiejętności w dosie :P. To jedna z nich. Druga mi przychodzi do głowy (jako, że gram często tą rasą) ograniczenie dla jaszczurów. Zbroje: Rozumie. Wielkie byki weź tu na niego znajdź zbroje. Zresztą jaszczurza łuska im powinna wystarczy i powinni mieć całkowity zakaz na pancerze może nawet. Ale zakaz używania broni wykonanych z metalu to dziwne. Jeśli postać trzyma kamienny topór a jakiejś tam wadze to nim prędzej trafi niż identycznym toporem o identycznej masie tyle, że wykonanego z miedzi, albo brązu? Dziwne... No, ale to pozostawiam dyskusji :D

Kamys - 2009-12-03 21:31:46

Właśnie Imku man pytanie dosyć ważne - nie będzie mozna zkładać 2 kont na jednym kompie czy grać z jegnego IP ? Bo jeśli to drugie to nie jestem za - czemu ? 1. Często bywa że odgrywam z Izem z togo samego IP, sprawa dwa czasem muszę zakładać postacie czysto fabularne i być nimi w karczmie.

Imanel - 2009-12-03 22:16:21

Powiem tak. System zabezpieczenia polega na tym, że przy logowaniu do naszej przeglądarki wysyłane jest odpowiednie ciasteczko, które tam sobie siedzi. Polega tylko i wyłącznie na informacji, że się zalogowaliśmy z jednego konta. Przy rejestracji system sprawdza czy w naszej przeglądarce nie znajduje się już takowe, a gdy takowe znajdzie - automatycznie wyświetla błąd.

Polm - 2009-12-04 11:13:51

Mogę Imkowi pomóc zrobić panel postaci NPC (Non Player Character), w swojej byłej grze, której nazwy tu nie wymienię zrobiłem dla osób rangowych, osób zajmujących się fabułą w grze takie małe uproszczenie. Weźmy na to karczmę, jest jedno pole do wpisania tekstu który się wyświetli w okienku karczmy, ja zrobiłem do tego jeszcze jedno okienko z nickiem NPC. Jak to działa? Bardzo prosto, jeśli wpiszesz coś w okienku Imię NPC: to wiadomość poleci z tym właśnie imieniem do karczmy (domyślnie bez ID wysyłającego), jeśli zaś zostawisz to okienko (Imię NPC:) puste to wiadomość poleci z nickiem wysyłającego (oraz z jego ID domyślnie).

Mam nadzieje, że da się to przeczytać i zrozumieć :P

PS. Myślę, że serwer Wam wystarczy i nie będzie zamulał

Cyna - 2009-12-04 15:38:00

Polm napisał:

Mogę Imkowi pomóc zrobić panel postaci NPC (Non Player Character), w swojej byłej grze, której nazwy tu nie wymienię zrobiłem dla osób rangowych, osób zajmujących się fabułą w grze takie małe uproszczenie. Weźmy na to karczmę, jest jedno pole do wpisania tekstu który się wyświetli w okienku karczmy, ja zrobiłem do tego jeszcze jedno okienko z nickiem NPC. Jak to działa? Bardzo prosto, jeśli wpiszesz coś w okienku Imię NPC: to wiadomość poleci z tym właśnie imieniem do karczmy (domyślnie bez ID wysyłającego), jeśli zaś zostawisz to okienko (Imię NPC:) puste to wiadomość poleci z nickiem wysyłającego (oraz z jego ID domyślnie).

Mam nadzieje, że da się to przeczytać i zrozumieć :P

PS. Myślę, że serwer Wam wystarczy i nie będzie zamulał

Znaczy osoba z rangą mogła być karczmarze czy jak? :P

W DoSie karczmarzem zawsze jest gracz a nie npc (przynajmniej odkąd gram) i jest to mi się wydaje fajne rozwiązanie. Karczmarz też jest "człowiekiem" a nie bezmyślnym robotem :]


@Imanel:
To zUe jest. Jak miałem 2 konta (na legalu, żeby nie było) to przynajmniej jak nikogo nie było to mogłem sam ze sobą pograć x>

Imanel - 2009-12-04 15:51:58

2. Najważniejszym prawem współistnienia w Ziro jest posiadanie jednego konta.

Więc nie na legalu. Konsytytucja jest ustawiana po to, aby jej przestrzegać. I nie przekonacie mnie do zmiany mojego poglądu na to. Chcemy aby DoS stał się grą poważną, rozwijającą się, dla szerokiej masy odbiorców, a nie tylko dla tych, którzy grają od samego początku istnienia.


Wyjaśniając wątpliwości Kamys - logowanie się na kilka postaci będzie możliwe, zakładanie już nie. Tzn. Iz będzie się mógł zalogować u Ciebie, Ty u Iza. I tak w każdym wypadku.

Cyna - 2009-12-04 16:01:53

Imanel napisał:

2. Najważniejszym prawem współistnienia w Ziro jest posiadanie jednego konta.

Ale ja pytałem Kamys na początku ery i wszyscy wiedzieli, że mam 2 postacie, ale nie miały ze sobą nic wspólnego mechanicznie i nie przesyłałem z nich kasy ani nic :P. Po prostu miałem 2 pomysły na postać (mam ich mnóstwo i nie ma kiedy realizować) i zrobiłem 2 konta. Nawet obie dostawały osobno PF'y :]

Ale nie o tym temat.


Jest jakaś planowana godzina otwarcia DoSa czy coś? Bo skoro Imanel mówił, że praktycznie już można udostępnić to chyba jest wszystko gotowe :)

Imanel - 2009-12-04 16:07:15

Prawdopodobnie między 9, a 12 rano

Polm - 2009-12-04 16:26:58

Otóż nie, to ma być możliwość pisania przez gracza inną postacią niż jego własna. Wiedziałem, że flaki z olejem wyjdą z mojego postu

Kamys - 2009-12-04 21:40:23

Polm ja w ogóle bardzo dziękuje za server i chęć pomocy ^^"...

Imku dziękuje, już rozumiem :)

Hmmm... tak rzucę tu bo i tak wszyscy zainteresowani zerkają do tego tematu. Jeśli gracze będą wieczorem ruszam z sesją... O ile nikt wcześniej burdy nie zrobi XD

Swoją drogą o ile pozwolicie chce wrzucić obrazki opisujące grę, rzucę jeden przykładowy obrazek losowy żebyście wiedzieli o które mi chodzi.

http://www.gry-online.pl/grafiki/pegi/s_main_pegi_16.gif

Po co ? ano żeby młodzi użytkownicy mieli wgląd to co może ich czekać.

Polm - 2009-12-04 21:44:09

Kamys, ale to są obrazki na licencji PEGI, nie wiem czy można je ot tak sobie umieścić gdzie się chce...

Imanel - 2009-12-04 21:44:34

No przy rejestracji obowiązkowo ;)

Gordogon - 2009-12-04 21:48:26

Z tego co zrozumiałem z wypowiedzi Polma, to osoby z rangą mogłyby grać jednocześnie dwie postaci - tj. swoją i owe NPC (cokolwiek ta nazwa kryje). Gdyby temat rozwinąć i wytłumaczyć dogłębnie to myślę, że można się nad tym zastanowić.

Cyna - 2009-12-04 22:09:01

No Gord ja też tak to zrozumiałem. ;)

Co do obrazków to chyba by było wszystkie umieścić, bo nie można mieć wpływu na gre innych graczy. Czy będą przeklinali, czy tudzież mieli chęć na powiedzmy "fantazjowanie" swoimi sexi elfkami i elfami xd. No, ale może się czepiam bez sensu :D

Dialeisham Imatusai - 2009-12-04 22:38:16

Co do ideai Polma - popieram rękami i nogami. Sesje stały by się przejrzystrze - chodzi mi o takie w których jest nawalanka z kilkoma wrogami.

Imanel - 2009-12-05 09:27:12

Wraz z dniem 05.12.2009 r. i godziną 9.30 z olbrzymią radością oddajemy do Waszego użytku grę Dragons of Shadow. Po miesiącach przerwy wreszcie udało nam się wyjść na prostą. Ale, żeby nie przedłużać:


http://redash.pl

Życzymy miłej gry :]

Cyna - 2009-12-05 10:04:25

po poludniu sprawdze to cudo bo teraz gonia mnie do roboty xX

w koncu!

Kamys - 2009-12-05 11:39:46

Polm widziałam że na sporej liczbie gier wisiały tak owe dlatego się zasugerowałam, ale w takim razie po prostu zrobię nowe i wtedy nikt nie powinien się nikt czepiać :)

****

Wszystkim dziękuje za ewentualną pomoc i cierpliwość. Za pomoc dziękuje głównie Imowi i Polmowi, ale to chyba jasne ^^"

Polm - 2009-12-05 12:27:39

Co do tego to nie jestem pewny czy te obrazki są udostępnione, dlatego warto napisać do PEGI z zapytaniem dotyczącym tego :)

Cyna - 2009-12-05 15:06:39

coś mi się nie włącza ten RA (nowy skrót? :P). strona się nie łąduje i wyskakuje error. Nie wiem o co chodzi. znaczy pisze, że nie można wyświatlić strony

Aaaa i pytanie:

red: czerwony
ash: ?

i dlaczego akurat redash? :]

Imanel - 2009-12-05 15:09:21

http://redash.pl/



Ash - pył ;)

Cyna - 2009-12-05 15:12:11

hmmm. a to może być ta nazwa :P


Imanel normalnie pisze mi, że nie można wyświetlić strony :/

Khabur - 2009-12-05 16:42:57

A ja włączyłem pierwsze co: dragonsofshadows.pl

gUpek ^^"

Cyna - 2009-12-06 13:13:41

A co do tematu :D

Zostało coś zmieniane w strażnicach, kopalniach, górach itd.? Znaczy czy się mniej wydobywa (oby nie) itp.

Już wspomniałem Imanelowi o tym, aby w lesie znajdowało się więcej ziółek, bo bardzo trudno je zdobyć a farma nie przynosi efektu (za długo się czeka a populacja jest niewiele większa od tego co zasialiśmy). Już łatwiej jest zdobyć mithril w górach i dorobić się na tym kokosów. No ale z mithrilu wywarów nie zagotujemy... Więc chciałem to poddać ogólnej dyskusji. Znaczy sprawę ze znajdywaniem ziółek w lesie.

Imanel - 2009-12-06 14:20:07

Nie. Nic nie było zmieniane. Wszelkie zmiany dot. gospodarki/mechaniki zostaną wprowadzone DOPIERO na nową erę.


Cyna -> co do pomysłu z ziołami i resztą odsyłam do działu "Propozycje"


Temat zamykam.

GotLink.pl