Forum gry Dragons of Shadow


#1 2008-10-27 15:03:27

Kamys

Administrator

2785425
Zarejestrowany: 2008-04-03
Posty: 680
Punktów :   

Bogowie Ziro

Dobro

Talos

Talos znay takze jako Wladca burz, bolu i życia... Jest to głowne bostwo Ziro.
    Wielu powiadalo że to wlasnie on zeslalu tu ósemke dawno zapomianych już herosow do stworznia nowego miasta...
    Władca Burz przedstawiany jest zazwyzaj pod postacią wysokiego mężczyzny odzianego w białe,
    zwiewne szaty powiewające jakby szarpał nimi wiatr. W okutuch złotem dłoniach dzierży on błyskawice,
    których jest stwórcą, i które zsyła czasem na ziemię.
    Kaplani Talosa odziani sa w biele szaty, w wiekszosci uwarzaja sie za "anioly" zeslane na ziemie przez samego wladce...
    Bywa iż kaplani zachowuja sie agresywnie wobec innych wiar. Wyznawcy rosiani sa po calym swiecie...
    Symbole Talosa jest znak nieskonczonosci, lub piorun. 




Groth




     Groth- Patron kowali i rzemieślników ukazywany jest najcześciej pod postacią krasnoluda ubranego w piekną,
     bogato zdobiona szatę wykonaną z najwspanialszych futer i materiałów.
     Przy pasie ma młot kowalski i kleszcze potrzebne mu do tworzenia najwspanialszych dzieł.
     Zazwyczaj jest ojn bogiem wesołym o raczej pogodnym usposobieniu i pozytywnym nastawieniu do wszelakiego istnienia.
     Jego wyznwcy stanowia elitę rzemieślników a ich wyroby są zazwyczaj cenniejsze niż złoto czy szlachetne kamienie.
     Czczący Grotha są osobami miłymi i towarzyskimi lubiącymi piwo i hulanki oraz ciężką i pożyteczną pracę.



Kronos



Ten bog znany jest takze jako Arcor Azaka,jest patronem miłości, piekna, poezji i sztuki.
    Zazwyczaj przedstawiany jest jako jasnowłosy elf w czerwonej szacie, w dłoniach dzierży długi, drewniany flet.
    Mówi się, iż jego muzyka potrafi skruszyć serca najgorszych demonów a legendy wspominają nawet, iż kiedyś sprawił on,
    iż Anasir (boginii wojny i śmierci) zapłakała ze wzruszenia. Kronosaczcza przede wszystkim elfy oraz artyści
    wszelakiego pokroju. Wśród bardów istnieje nawet sarozytne pozdrowienie
    "Niech Arcor Azaka zawsze napełnia Twe serce weną". Bóg ten nie ma świątyń ani kapłanów,
    gdyż jego najwspanialszą bazyliką jest sztuka w całej swej rozciągłości i pięknie.
    Kronosa zasmuca wojna i cierpienie, toteż jego wyznawcy są zazwyczaj pacyfistami przeciwnymi wszelakiej przemocy.




Neutralność





Urlitius



Urlitius- Bóg magii i sztuk tajemnych. Najczęściej przedstawia się go jako wielkie zawirowanie błękitnej magicznej energii.
    Przemawia zazwyczaj bezpośrednio do umysły słuchacza nie poniżając się do używania czegoś tak ograniczonego jak słowa.
    W gruncie rzeczy niewiele o nim wiadomo i głównym celem wielu magów jest poznanie prawdziwej natury ich patrona,
    czyli zarazem istoty i charakteru magii. Wyznawcy Urlitiusa cenią sobie rozwój intelektu często zaniedbując swoje ciała
    na rzecz potęznych umysłów. Magiczny Wir nie ma kapłanów ani akolitów, jego bazylika jest sama energia w czystej postaci
    a czcicielami Ci,którzy nią władają. Wierzy się, iż każdy udany czar jest jego błogosławieństwem



Korthar


     Korthar to pradawny duch lasu i natury. Zazwyczaj przedstawiany jest jako olbrzymi wilk o dziewięciu ogonach
     i futrze białym jak śnieg. Puste oczodoły wypełnia zielona łuna unosząca się nad łeb wilka niczym para wodna.
     Jak mówią mity Kothar jest bogiem dzikim i nieokiełznanym nienawidzącym cywilizacji i wszystkiego co z nia związane
     oraz niszczącego jego twory żywiołu ognia. ego wyznawcy to zazwyczaj wilkołaki,
     ale dość sporo spotyka się też elfów,czy ludzi. Akolici i Kapłani Kothara żyją głęboko w leśnych ostępach i chronią
     lasy przed potencjalnymi miszczycielami ich piekna.
     Wywołuje to liczne konflikty pomiędzy "Kotharczykami" a zwykłymi drwalami czy rolnikami starającymi sie po prostu przeżyć.
     Wyznawcy Wilczego Brata spotykają się napoczątku każdej z pór roku by w tajnych kapliczkach by odprawiać
     sobie tylko znane rytuały ku czci swego pana.





Zło


Anasir


Anasir zwna tagze Anastrianna Yoegh 'il' rymmin jest uznawana za patronkę wojny i zniszczenia.
   Zazwyczaj przedstawiana jest w postaci drowiej kobiety odzianej w czarną,
   kolczastą zbroję pokrytą szkarłatnymi plamami krwi. W dłoni dzierży zawykle długi i zakrzywiony miecz,
   którego ostrze ocieka posoką. Włosy boginii sa czarne jak wnętrze najgorszych serc a w oczach
   odbija się wojenna pozoga a głos przypomina wściekły ryk.
   Anasir nie potrafi zaznać spokoju, błąka się po świecie w nieskończonej tułaczce poszukując ukojenia dla
   swego potępionego zniszczenia a w ślad za nią idzie wojna,zabójstwa,gwałty i rozpacz.
   Bogini ta częstokroć powiązywana jest z ogniem i to ponoć w tej postaci najczęściej ukazuje się śmiertelnym,
   co robi nadwyraz żadko. Mówi się,iż ogień ten pali nie tylko ciało ale i duszę,
   i że pochodzi z samej głębi serca wykletej.
   Kapłani Anasir to zazwyczaj drowy bądź wampiry, choć zdażają się wyjątki.
   Są oni zazwyczaj samotnikami gdyż cechuje ich rządza mordu i agresja,
   których nie szczędzą nawet innym wyznawcom Wyklętej Pani.
   Raz do roku zbierają się oni jednak by wspólnie złożyć swej boginii setki ofiar z cierpienia i krwi.
   Wśród kultystów Anasir szeroko rozpowszechniony jest nie tylko sadyzm ale i masochizm, gdyż wierza oni,
   iż ból jest błogosławieństwem Wykletej i jedynym sposobem by się z nia porozumieć.
   Wedle legendy, Anasir była jednym z bóstw prowadzących ośmiu założycieli Ziro.




Serthis


Serthis- smocza bogini jaszczuroludów jest jednym z najstarszych bóstw w całym ponadnaturalnym towarzystwie.
    Przedstawiana jest jako skrzydlaty wąż o trzech oczach i czarnej łusce.
    Legendy mówią, że u zarania dziejów toczyła ona zacięte boje o dominacje z Talosem,
    które ostatecznie skończyły się największą bitwą wszechczasów.
    Sethis została wtedy pokonana i skazana na wieczna niewolę w bryle magicznego onyksu.
    Jej jad skapuje jednak czasem na ziemię mieszając się z glebą. Mówi się, że to w ten sposób powstali jaszczuroludzie...
    Do dziś z dumą mówią oni o sobie jako o „istotach z ziemi i toksyny poczętych”.
    To właśnie reptilioni są jej głównymi wyznawcami, choć chodzą plotki,
    ze ostatnimi czasy także i ludzie poczęli składać jej cześć.
    Serthis wymaga cotygodniowych krwawych ofiar ze zwierząt lub niewolników,
    co sprawia, że inkwizycja nie jest przychylnie nastawiona do jej kultu.
    Wężowa Pani nie ma prawdziwych kapłanów, jedynie szamanów i wojowników będących odpowiednikiem paladynów innych bóstw,
    cechuje ich jednak znacznie większa agresją w stosunku do wszelakich istot żywych.

Offline

 

#2 2008-10-27 20:42:03

Hariel

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2008-10-16
Posty: 6
Punktów :   

Re: Bogowie Ziro

Świetny temat :> Gubiłem się w tych bóstwach bo co gra to inne bóstwa i spamiętać to trudno   Dzięki za ściągę!


http://b0.grono.net/92/114/gallery-49316722-500x500.jpg

Offline

 

#3 2008-11-02 10:28:44

Kamys

Administrator

2785425
Zarejestrowany: 2008-04-03
Posty: 680
Punktów :   

Re: Bogowie Ziro

Nowy opis mojej ulubionej Bogini xD będą się pojawiać z czasem kolejne

Anasir


Znak Boga: Trudno określić jednoznacznie jaki znak odpowiada tej Bogini. Zwykle jest to symboliczny zakrzywiony miecz, w kolorze szkarłatu, drugim najczęściej stosowanym jest również symboliczny płomień, bądź oko o czerwonej źrenicy. Jednak wielu wyznawców uważa że wystarczą blizny po walce bądź sama broń i zbroja z zaschniętymi śladami krwi. Mówi się że każdy symbol kojarzący się z wojną i cierpieniem jest odpowiedni, stad ogromna różnorodność... Czasem bywa że pośród ludności bardzo trudno jest rozpoznać wyznawca Anasir, mimo że nosi na sobie wiele znaków królowej ognia.

Wygląd: Według podań Anasir to wysoka, chuda wampirza kobieta o szkarłatnych, szalonych oczach, czarnych jak noc, długich do łopatek włosach oraz białej jak śnieg skórze, naznaczonej wieloma bliznami po bojach jakie stoczyła w tej, czy innej formie. Postać ta zawsze przedstawiana jest w czarnej kolczastej zbroi, naznaczonej wieloma śladami krwi, oraz ociekającym prosakiem sporym, zakrzywianym mieczem. Plotka głosi że Bogini po walce z Talosem nabawiła się ogromnej blizny na plecach, pochodzącej od zesłanego na nią pioruna, który według legend strącił ją na długie lata do piekła.

Charakter: Niewątpliwe Anasir jest Boginią Złą, szaloną, pragnąca zniszczenia i cierpienia. Mówi się że odkąd wróciła z piekła i kroczyć poczęła po świecie jako istota żywa (pierwszy wampir), wszelakie istoty zaraza swoim szaleństwem... Mówi się nawet iż ta "choroba" toczyć poczęła umysły nawet Bogów.
Ponoć krwawa królowa nie dyskryminuje nikogo i ile owy ktoś potrafi chwycić za miecz i walczyć. Stąd naprawdę ogromna rzesza jej wyznawców liczących na błogosławieństwo jedynej Bogini jaka dała im "szanse" na zbawienie.
Podobno Anasir nie toleruje tylko jednego istnienia - Boga Talosa... Właściwe tych dwoje spośród Bogów jest teraz największymi i najzacieklejszymi przeciwnikami.


Cele: Trudno określić prawdziwe cele Anasir... Właście nie da się znaleźć rozsądnego powodu dla którego toczy wojny, zadaje cierpienie, i niszczy. Jedni mówią że zaznała wielu cierpień sama i teraz przyszedł czas jej zemsty. Gorliwi wyznawcy Anasir mówią jednak iż ich Pani wywołuje wojny dla samej przyjemności jej tocznia. Mówią że jest dopełnieniem naturalnego kręgu tworzenia i niszczenia, nastawania i przemijania... Co gdyby się zastanowić może być dosyć logiczne.

Wyznawcy: Wyznawcy Anasir to głównie wampiry i nieumarli (jedynie jej magia kapłańska nie czyni im krzywdy), chodź równie dobrze mogą to być ludzie, elfy, niziołki, i talk dalej z dosyć prostego powodu... Mówi się że ta Bogini najczęściej ujawnia się i "pomaga" swoim wyznawcą, wspierając ich w taki czy inny sposób. Dodatkowo każda istota w sercu zasiane ma ziarno szaleństwa - a ona bardzo szybko kiełkuje. 
Sposób składania ofiar Anasir jest chyba najprostszym z możliwych, Bogini ponoć nie wymaga skomplikowanych modlitw, klęczenia, składania ofiar ze złota, pożywienia i tak dalej... Wystarczy że jedna kropla krwi spłynie w walce, bądź akcie samookaleczenia z czyjejś rany w jakimkolwiek akcie nienawiści, wrogości bądź czegokolwiek, i to już ofiara dla Anasir. Chcąc czy nie chcąc Tej Bogini składają ofiray nawet Ci którzy nie chcą, bądź nie są tego świadomi... Stąd mówi się że Anasir jest jednym z najmłodszych, ale zarazem też jednym z najpotężniejszych Bogów.


Kamień szlachetny: Kolejnym znakiem jak i kamieniem szlachetnym jaki kojarzony jest z Anasir jest rubin. Jednak powszechnie wiadomo jest że Królowa zniszczenia jako ofiarę, bądź znak wyznawania woli krew. 


Stary Opis(edytowany): Anasir zwna tagze Anastrianna Yoegh 'il' rymmin jest uznawana za patronkę wojny i zniszczenia.
   Zazwyczaj przedstawiana jest w postaci wampirzej kobiety odzianej w czarną,
   kolczastą zbroję pokrytą szkarłatnymi plamami krwi. W dłoni dzierży zawykle długi i zakrzywiony miecz,
   którego ostrze ocieka posoką. Włosy boginii sa czarne jak wnętrze najgorszych serc a w oczach
   odbija się wojenna pozoga a głos przypomina wściekły ryk.
   Anasir nie potrafi zaznać spokoju, błąka się po świecie w nieskończonej tułaczce poszukując ukojenia dla
   swego potępionego zniszczenia a w ślad za nią idzie wojna,zabójstwa,gwałty i rozpacz.
   Bogini ta częstokroć powiązywana jest z ogniem i to ponoć w tej postaci najczęściej ukazuje się śmiertelnym,
   co robi nadwyraz żadko. Mówi się,iż ogień ten pali nie tylko ciało ale i duszę,
   i że pochodzi z samej głębi serca wykletej.
   Kapłani Anasir to zazwyczaj drowy bądź wampiry, choć zdażają się wyjątki.
   Są oni zazwyczaj samotnikami gdyż cechuje ich rządza mordu i agresja,
   których nie szczędzą nawet innym wyznawcom Wyklętej Pani.
   Raz do roku zbierają się oni jednak by wspólnie złożyć swej boginii setki ofiar z cierpienia i krwi.
   Wśród kultystów Anasir szeroko rozpowszechniony jest nie tylko sadyzm ale i masochizm, gdyż wierza oni,
   iż ból jest błogosławieństwem Wykletej i jedynym sposobem by się z nia porozumieć.
   Wedle legendy, Anasir była jednym z bóstw prowadzących ośmiu założycieli Ziro.

Offline

 

#4 2008-11-02 12:54:13

Cyna

Moderator

Skąd: Siemysłów xP
Zarejestrowany: 2008-06-23
Posty: 425
Punktów :   

Re: Bogowie Ziro

WIdzę, że się za dokładniejszy opis bogów zabrałaś

Czekam na Serthis ^^


Agahid(+), Zaruun, Thumkir(+), Dri, Arot, Amdrigar(+), Sevian, Grazbozur Yamaraj Abukhatan(+), Rassin

5 er stażu

Offline

 

#5 2008-11-03 13:10:22

Kamys

Administrator

2785425
Zarejestrowany: 2008-04-03
Posty: 680
Punktów :   

Re: Bogowie Ziro

Teraz bede sie brac za mojego 2 ulubionego Talosa, potem Khoitar, potem urileigo  wezme... xD a potem bede myslec

Offline

 

#6 2008-11-24 05:26:35

Nold

Moderator

Zarejestrowany: 2008-04-14
Posty: 141
Punktów :   

Re: Bogowie Ziro

No no no. Bardzo dobre. Jak znajdę zastrzeżenia to powiadomię A jak Mamuś idzie mitologia? Wypadałoby w końcu skończyć ten bestariusz ^^,

Offline

 

#7 2008-11-24 13:30:50

Kamys

Administrator

2785425
Zarejestrowany: 2008-04-03
Posty: 680
Punktów :   

Re: Bogowie Ziro

Hmm w sumie daleko jestem... tylko zbyt ambitnie chce wszytko opisać

Offline

 

#8 2008-11-24 19:16:04

Cyna

Moderator

Skąd: Siemysłów xP
Zarejestrowany: 2008-06-23
Posty: 425
Punktów :   

Re: Bogowie Ziro

Nold kiedy ty jesteś on-line? xD

Wiesz o co chodzi... ;p


Agahid(+), Zaruun, Thumkir(+), Dri, Arot, Amdrigar(+), Sevian, Grazbozur Yamaraj Abukhatan(+), Rassin

5 er stażu

Offline

 

#9 2008-11-24 21:21:09

Nold

Moderator

Zarejestrowany: 2008-04-14
Posty: 141
Punktów :   

Re: Bogowie Ziro

Ja jestem on-line w co czwartą środę roku przestępnego o godzinie równej wielokrotności liczby 44 minut xP

Klan już Ci przekazałem

Offline

 

#10 2008-11-24 22:24:15

Cyna

Moderator

Skąd: Siemysłów xP
Zarejestrowany: 2008-06-23
Posty: 425
Punktów :   

Re: Bogowie Ziro

Dziękuje *kłania się nisko*


Agahid(+), Zaruun, Thumkir(+), Dri, Arot, Amdrigar(+), Sevian, Grazbozur Yamaraj Abukhatan(+), Rassin

5 er stażu

Offline

 

#11 2009-06-11 15:11:24

Kamys

Administrator

2785425
Zarejestrowany: 2008-04-03
Posty: 680
Punktów :   

Re: Bogowie Ziro

Korthar
Znak Boga:
Przez całe wieki wczesnych epok świata symbolem Korthara był biały liść dębu, tudzież biały dąb. Jednakże szybki rozwój cywilizacji zachodzący w ostatnich stuleciach naruszył znacznie równowagę naturalną. Wyroby lasów, nadmierne polowania i łowienie ryb – wszystkie te fakty rozwścieczyły wyznawców Korthara. Dla tego też obecnie najpopularniejszym symbolem stały się szpony i kły najczęściej wilcze. Oczywiście by je zdobyć nie zabija się zwierzęcia, a jedynie zabiera się je ze zmarłych okazów po odprawieniu odpowiednich rytuałów. Najstarsze symbole Boskiego Wilka nie są jednak noszone ani rysowane przez wyznawców. Są nimi bowiem białe odmiany zwierząt leśnych jak wilki, jelenie czy niedźwiedzie. Nic w tym zresztą dziwnego gdyż większość z tych istot to bezpośredni posłańcy Korthara.

Wygląd:
Tradycyjnie Korthara obrazuje się jako wielkiego białego wilka o dziewięciu ogonach, chociaż wyznawcy rzadko wystawiają mu pomniki wykowane z kamieni. Zwykle składają modły w stronę białych dębów, tudzież delikatna magią kształtują te rośliny by same przyjmowały kształt ich opiekuna.

Charakter:
Korthar to bóstwo natury w najczystszej formie, a co się z tym wiąże również dzikości. Początkowo patronował on jedynie harmonii między żywymi stworzeniami, jednak szybki rozwój cywilizacji zaczął niszczyć cenną i doskonale zbalansowaną przyrodę będącą pod opieką Boskiego Wilka. Od tego czasu bóg ten zdaje się coraz zajadlej chronić swoje lasy, bagna i łąki poprzez swoich posłańców oraz wyznawców. Dalszy rozwój cywilizacji zwiększa tylko gniew Korthara, zaś druidzi zastanawiają się kiedy ich patron przestanie warczeć szczerząc kły, i rzuci się do gardła nienaturalnego tworu który rozrasta się coraz bardziej na jego ziemiach.

Cele:
Nadrzędnym celem za równo Korthara jak i wszelakich jego wyznawców jest zachowanie naturalnego porządku i ładu, który niszczą miasta, hodowla i uprawy. Dla tego też stworzenia leśne zdają się być coraz bardziej agresywne, zaś druidzi coraz częściej sięgają po broń.

Wyznawcy:
Wyznawcy Korthara zwani są potocznie druidami. Większość z nich to kapłani, paladyni, łowcy i barbarzyńcy, ale zdarzaj as się także przedstawiciele innych klas takich jak wojownicy albo szamani. Wszystkich ich jednak łączy zamiłowanie do natury, oraz dbanie o utrzymanie jej w dawnej postaci. Sprawia to iż ostatnio coraz częściej druidzi oskarżani są o zabijanie drwali albo gospodarzy ziemskich wypalających ziemię by zdobyć grunt na pola. Oczywiście utrzymywanie zasad natury nie sprawia iż wyznawcy Boskiego Wilka są wegetarianami. Niemniej każdy z druidów przed i po zabiciu zwierzęcia (które nazywają braćmi i siostrami) musi odprawić specjalny rytuał oraz modły. Zdecydowana większość druidów to ludzie spokojnie, szanujący wiedzę i znający się na medycynie naturalnej oraz zielarstwie. Zwykle nie mieszkają w miastach, a jedynie w ich okolicy bądź na zupełnych odludziach. Ukochali sobie bowiem domy tworzone przez przyrodę z ewentualna domieszka magii, nie zaś budowane w sposób nienaturalny.

Kamień szlachetny:
Kamieniem szlachetnym Korthara oficjalnie jest apatyt, jednak większość wyznawców jako symbol woli podawać liście, drewno, mech, kości oraz wszelakie inne materiały które znaleźć bądź zdobyć można w lasach.

Kronos
Znak Boga:
Wielu wyznawców uważa iż Kronos sam w sobie nie powinien wręcz posiadać żadnego znak czy symbolu. W końcu każde dzieło sztuki jest hołdem dla Arcor Azaka. Niemniej oficjalnie symbolem Boskiego Grajka jest flet, mandolina bądź klucz wiolinowy.

Wygląd:
Kronosa zwykle ukazuje się jako młodego i niezwykle przystojnego elfiego młodzieńca o złotych, długich włosach rozpuszczonych, bądź związanych w estetycznym kucyku. Elf ów ubrany jest zazwyczaj w żółtą koszulę, na którą nakłada zieloną kamizelkę z szerokimi mankietami, oraz zielone spodnie. Na stopach nosi trzewiki z niezwykle długimi i komicznie zwiniętymi noskami, głowę zaś często nakrywa się zielonym kapeluszem ze złotym piórkiem. Liczne zdobienia jego ubioru zwykle wykonane są ze złota. Na większości wyobrażeń w dłoniach trzyma on flet, przez jego plecy przewieszona jest zaś mandolina oraz torba wypełniona papierem. Całość postaci Boskiego Grajka dopełnia miły, zawadiacki uśmiech niesfornego młodzieńca.

Charakter:
Kronos jest bogiem z natury radosnym żywym. Pomimo tego iż znany jest również jako psotnik i kawalarz, Arcor Azaka nienawidzi konfliktów, stroni od nich i stara się je rozwiązywać drogą pokojową. W jego złotych oczach bezsensowna przemoc jest jedną z najgorszych rzeczy, jakie istnieją na świecie. Dla tego też w żadnej z legend nie walczy, a o najwyżej posługuje się muzyką bądź sztuczkami by ominąć przelew krwi. Jedna z najsłynniejszych opowieści o Boskim Grajku opowiada historię, o tym jak spotkał się on z Anasir, a Krwawa Królowa zapłakała ze wzruszenia słysząc balladę którą ułożył.

Cele:
Arcor Azak jest patronem wszelakiej sztuki pięknej. Jego celem jest wiec szerzenie muzyki, malarstwa, rzeźby, pieśni oraz wszelakich innych przejawów artystycznego zaangażowania. Wielu wyznawców twierdzi iż Kronos chce by cywilizacja skierowała swój intelekt i talent na sztukę, miast trwonić życie na wojnie. Jako jeden z niewielu bogów Kronos w przypowieściach o nim przyznaje iż zależy mu na tym by wszyscy, bez względu na wyznanie i rasę, dobrze się bawili.

Wyznawcy:
Wyznawcy Kronosa to trubadurzy, grajkowie, bajarze, rzeźbiarze, malarze, jubilerzy i cała reszta osób tworzących sztukę. Zwykle przyjmują kastę kapłana paladyna, rzemieślnika bądź maga, chociaż bardzo często pod opieką Boskiego Grajka znajdują się również złodzieje, szermierze oraz inne niepokorne duchy, zachowujące jednak jako taki moralny kręgosłup. Ochrony grajka nie mogą się wiec spodziewać bezduszni zabójcy albo ryczący i machający toporem barbarzyńcy. Większość wyznawców to istoty młode, pełne życia, zapału, pomysłów oraz inteligencji.

Kamień szlachetny:
Kamieniem szlachetnym wiązanym z Kronosem jest topaz, oraz wszelakie jego odmiany. Odpowiada to różnorodności dziedzin sztuki, której skutkiem tak i tak w końcu ma być piękno. Niektórzy mówią iż jest to również żart ze strony Arcor Azaka, który zwyczajnie chciał pokazać innym bogom że nie da się go zamknąć w jednym kolorze kamyczka.

Groth
Znak Boga:
Wyznawcy Grotha zwykli mówić iż znaki to zbędna strata czasu, dla tego też symbolem tego bóstwa od wieków są obcęgi kowalskie, upraszczane często do zwykłego „X” z celowo wydłużonymi dolnymi liniami. Tym właśnie symbolem oznaczane sa wyroby wyznawców. Właściwym hołdem w stronę boga krasnali są za to wszelakie efekty prac rzemieślników, poczynając od drobnych, misternie zdobionych pierścieni, poprzez ozdobne pancerze po prawdziwe, wspaniale wykonane i wyważone topory bojowe – to wszystko staje się symbolem Grotha.

Wygląd:
Boski Kowal przedstawiany jest zwykle jako krasnolud, z długą, starannie zaplecioną brodą. Jego ubiór zasadniczo rozdziela się na 2 różne wizerunki – na jednym nosi na sobie pospolity fartuch kowalski połączony z rękawicami z grubej skóry i wykonanymi z tego samego materiału spodniami. Drugi popularny wizerunek przedstawia go przywdzianego w szaty wykonane z najwspanialszych materiałów, ze zdobieniami wykonanymi w kunsztowny sposób z niezwykle cennych kamieni oraz metali. Jego palce zdobią pierścienie, zaś w brodę i włosy wplecione są wspaniałe ozdoby. W obu wyobrażeniach Groth dzierży obcęgi kowalskie i młot kowalski, będące symbolami jego niezwykłych umiejętności rzemieślniczych. Posagi Boskiego Kowala niemal zawsze są najwystawniejsze i najkunsztowniej wykonane.

Charakter:
Boski Kowal słynie nie tylko z wykonywania maszyn które żyją, oraz mieczy które przecinają nawet bogów. Każdy wie iż Groth jest jednym z najweselszych bogów z pomiędzy całego panteonu. Według opowieści uwielbia on śmiać się, bawić, pić, śpiewać, pracować i walczyć w słusznej sprawie, czy też nawet dla rozrywki. Poza trwającą niemal zawsze radością Groth odznacza się również wytrwałością, cierpliwością, odwagą, honorem oraz chciwością. Żądza bogactw w wielu przypowieściach pakowała Boskiego Kowala w kłopoty na iście boskim poziomie.

Cele:
Groth zwykł wspierać w działaniach rzemieślników we wszelakich dziedzinach, chociaż powszechnie uznaje się iż kowalstwo i płatnerstwo to jego ulubione zajęcia. Pomimo swego zamiłowania do walki nie sympatyzuje jednak z Anasir, czy Hordvenem. Uważa iż walka tylko dla zabijania i rozlewu krwi jest marnotrawstwem czasu, życia i pieniędzy. Przypowieści głoszą również iż darzy Krwawą Królową oraz Pana demonów szczególną nienawiścią, gdyż ci bogowie skradli wykonane przez niego miecze, i po dziś dzień ich używają. Właśnie dla tego Boski Kowal zaciera się ze złymi bóstwami, chcąc odzyskać utracone arcydzieła sztuki kowalskiej.

Wyznawcy:
Wyznawcami Grotha są wszelacy rzemieślnicy, przede wszystkim kowale i płatnerze, oraz niemal wszystkie krasnoludy, bez względu na wykonywaną profesję. Błogosławieństwo Boskiego kowala otrzymuje również wielu wojowników i barbarzyńców. Wszyscy jednak wyznawcy Grotha lubują się w ucztach, piwie, śmiechu, walce, uczciwej pracy i złocie. Dla tego też w większości przypadków są wesołymi duszami towarzystwa, zaś wielu z nich prowadzi oberże, bądź tez przebywa w nich niemal każdego dnia by wypić „kufelek lub dwa”.

Kamień szlachetny:
Kamieniem szlachetnym wiązanym z Grothem jest fluoryt. Co prawda występuje on dość powszechnie w górskich regionach, w związku z czym jego wartość rynkowa nie jest tak wysoka jak przykładowo adamantytu, jednak ma on ogromną ilość zastosowań. Mówi się iż Groth umiłował ten właśnie minerał, gdyż przypominał jego wyznawców - zdawało by się pospolitych i niezbyt wartościowych, ale wciąż pracowitych i niezbędnych dla społeczeństwa.


BY IZ

Offline

 

#12 2009-06-11 15:12:24

Kamys

Administrator

2785425
Zarejestrowany: 2008-04-03
Posty: 680
Punktów :   

Re: Bogowie Ziro

Galatharias
Znak Boga:
Głównymi symbolami Pana Cieni jest czarne skrzydło bądź czarny szpon na
złotym tle. Wierniejsi wyznawcy noszą na szyi medaliki w tym kształcie,
bądź tatuują sobie te symbole. Niemniej widuje się również czarne maski,
czy też czarne klucze. Ten ostatni symbol często noszony jest przez
złodziei jako talizman mający przynieść szczęście podczas pracy. Niemniej
najlepszym sposobem oddawania hołdu Galathariasowi są kradzieże, kłamstwa,
tworzenie iluzji czy kantowanie podczas gry w karty.

Wygląd:
Galatharias zwykle przedstawiony jest jako czarny smok o wysmukłych,
długich kończynach oraz rozłożonych skrzydłach. Jego czoło zwykle ozdabia
wąski, złoty bądź srebrny diadem oparty w środkowej części na długim,
wąskim rogu. Najczęściej przedstawia się go w formie posążków z
obsydianu bądź innych czarnych materiałów. Niezmiennie jego oczy wykonywane są
ze złota, bądź są pozłacane. Większe wyobrażenia ukazują go
siedzącego na górze złota, której zachłannie strzeże.

Charakter:
O Panu Cieni mówi się iż jest nieprzewidywalnym wcieleniem czystego
chaosu. Nawet jego wyznawcy nie wiedzą czego można się po nim spodziewać, mimo
to proszą o pomoc, gdyż może akurat ich własne cele są zgodne z
zachciankami Czarnego Smoka. Wielu twierdzi że tak naprawdę Galatharias snuje
potężny spisek godzący w innych bogów. Niektórzy twierdzą wręcz iż chce
ich obalić by objąć całkowite panowanie nad światem. Trudno się nie
zgodzić iż była by to największa kradzież w historii, czyli zapewne coś co
przystoi bogu złodziejstwa.

Cele:
Nikt nie zna prawdziwego celu Czarnego Smoka. Wielokrotnie jego wola
zaskakiwała nawet największych uczonych. Niemniej ustalone zostały dwie różne
teorie co do jego planów. Pierwsza mówi iż tak naprawdę zawiła sieć
niezrozumiałych intryg prowadzić ma do przejęcia kontroli nad innymi bogami.
Kolejna zaś zakłada iż w umyśle Pana Cieni nie zastały miejsca żadne
głupawe plany, i interesuje go jedynie chwila obecna, oraz obecne zachcianki.

Wyznawcy:
Wyznawcami Galathariasa są wszyscy, którzy stosują przebiegłość,
kłamstwa oraz wszelakie fortele by osiągnąć sukces zawodowy. Złodzieje,
hazardziści, skrytobójcy, iluzjoniści oraz oczywiście kupcy i politycy.
Istnieją modlitwy i rytuały służące wyznawcom, jednakże każdy uznaje iż
najwspanialej oddaje się część Panu Cieni poprzez skuteczne oszustwa
których się imają.

Kamień szlachetny:

Kamieniem Boga o czarnej jak noc łuse, jest czarna, kuszaca perła mieniąca się wieloma barwami.

By Iz

Offline

 

#13 2009-06-11 15:13:02

Kamys

Administrator

2785425
Zarejestrowany: 2008-04-03
Posty: 680
Punktów :   

Re: Bogowie Ziro

Talos

Znak Boga: Znakiem Boga zwykle są pioruny, oraz chmury burzowe . Bardzo często prowizoryczne pioruny występują w formie biżuterii bądź są wyszywane na ubraniach... Umownie istoty wierzące noszą jeden zwykły piorun, inkwizytorzy, kapłani po dwa skrzyżowane, zaś palladyni i mnisi dwa niekrzyżujące się.

Wygląd: Talos przedstawiany jest jako dobrze zbudowany ludzki heros, o złotych długich włosach i niebieskich oczach, które według legend zmieniają się jak zmienia się pogoda przez nastrój Boga. Talos okuty jest w złociste elementy zbroi, zaś w dłoniach dzierży srebrzyste pioruny, który gotów ciskać na ziemie w gniewie. Talos posiada całkiem sporą bliznę na klace piersiowej, podobno pozostawioną przez miecz Anasir.

Charakter: Talos zwykle uważany jest za istotę dobrą, i sprawiedliwą acz surową. Wierzy tak większość, która nie spotkała Boga osobiście, czego raczej żaden zwykły śmiertelnik nie doświadczył. Talos choruje na chorobę władzy, a raczej chęci, co raz to większego posiadania tak owej.

Cele: Celem samego boga jest zgromadzanie jak największej ilości wyznawców, i władzy dla siebie. Wierzący dzielą się zwykle na trzy grupy:
Pierwsza – Istoty czyniące wszelakie dobro, pomagające ubogim, biednym i chorym. Często zakładają schroniska, domy opieki i klasztory. Calem ich jest pomoc i szerzenie dobra na świecie.
Druga – Persony które są neutralne nastawione do świata i bardzo egoistyczne w bytowaniu. Często pracują jako medycy za pieniądze, lub inne dobra... Celami ich są zwykle co prawda szerzenie wiary, ale i również zgromadzanie odór materialnych
Trzecia – Grupa ortodoksyjna, do której należy silna, pokaźna inkwizycja Boga, chcą przede wszystkim wyniszczenia istot plugawych (wampirów, nieumarłych, wilkołaków, pół demonów, często nawet mroczniaków). Szerzą oni też wiarę, głównie jednak bólem, piorunem i mieczem

Wyznawcy:  Przede wszystkim chiana, którzy niemal w 100% wierzą w Talosa i oddają mu cześć na ten czy inny sposób. Kolejni wyznawcy należą do wszystkich innych ras i nacji świata. Podobno sam Talos twierdzi że wszystkie istoty tego świata są jego wyznawcami.

Kamień szlachetny:
Najczystszy, najwspanialszy diament. Bardzo popularne jest też jednak srebro i złoto chodź nie są kamieniami szlachetnymi

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
GotLink.pl